vrijdag 6 januari 2012

Uw werelden zijn groter dan u denkt, alleen wisten ze niets van elkaar...

-Erwin Dörr (speler van Het uur waarop wij niets van elkaar wisten)-

Het uur waarop wij niets van elkaar wisten. Dat maakt het nou juist zo spannend. Iedereen met een beetje fantasie kan zijn eigen situatie of verhaal binden aan mensen of dingen waarvan je eigenlijk niets weet. Je kunt slechts raden en bevooroordelen over wat je ziet. En ook al lijkt de situatie soms heel duidelijk, zolang je niets kunt vragen zul je het nooit zeker weten.
Eigenlijk kan de mens niet tegen onzekerheden. We willen altijd alles  van tevoren voorspellen, berekenen en inschatten. Wij houden niet van verassingen, "weten" is de kracht die we nodig hebben om te overleven.

Dat laat weinig ruimte over voor onze fantasie. Ik hoop dat deze voorstelling u die ontspannen ruimte wel biedt en een stukje leven in u opwekt. Ook hoop ik dat u na het ervaren van dit plein ook eens wat meer rondkijkt op de pleinen die u zelf passeert. Uw werelden zijn groter dan u denkt, alleen wisten ze niets van elkaar...
 Als ik tijd en zin heb ga ik zelf ook weleens naar een voorstelling kijken waar ik nu zelf in speel. Maar dan gewoon op straat met mensen die niet eens weten dat zij mijn voorstelling voorstellen. Het klinkt misschien saai, maar als je goed kijkt is dat het niet. Natuurlijk is het niet altijd even vermakelijk. Ik zou zeggen, probeer het eens als u in een gekke of vernieuwende bui bent. Het is best inspirerend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten