vrijdag 2 december 2011

Tiong Hok Tan las vandaag Toon Tellegen

Tiong Hok Tan was na zijn opleiding bij Studio Herman Teirlinck in Antwerpen actief bij o.a. Alba Theaterhuis en mimegezelschap De Daders. Hij speelde in Een Ander Land en Alleen op de wereld van Bonheur in Rotterdam. Hij maakte zijn eigen voorstelling Atkritka i.s.m. theatergroep Cowboy bij Nacht. In 2006 kwam hij in contact met O.T. Theater via een studioproject en hij werkte vervolgens mee aan de reprise van Moeders/Zonen/Dochters en aan de voorstellingen Vrede, Drenkeldode en Het huis van de stilte. Tijdens het O.T. Zomerfestival 2010 was hij te zien met zijn eigen voorstelling Uppercut. Dit seizoen speelt hij bij O.T. Theater mee in Het uur waarop wij niets van elkaar wisten in regie van Els van der Jagt en Ton Lutgerink.












Vandaag las ik Ton Tellegen:
Ik trok een streep
Tot hier,
Nooit ga ik verder dan tot hier.
Toen ik verder ging
Trok ik een nieuwe streep,
En nog een streep.
De zon scheen
En overal zag ik mensen,
Haastig en ernstig,
En iedereen trok een streep,
Iedereen ging verder.

Buiten op straat, in de buitenlucht… iedereen verzonken in zijn of haar eigen gedachte…

Het weekend repeteren bij het OT voor de voorstelling Het uur dat waarop wij niets van elkaar wisten. Het stuk speelt zich af op een plein in een willekeurige stad. Maar kan zo het Eendrachtsplein zijn, Het binnenwegplein, Schouwburgplein of de Blaak. Ik heb weer zin.
-Tiong Hok Tan-




Geen opmerkingen:

Een reactie posten